PERLUKAH AMBIL SUPLEMEN?MENGAPA HARUS PILIH SUPLEMEN SHAKLEE?

Beberapa persoalan melibatkan suplemen yg WAJIB anda tahu JAWAPANNYA.

➡Perlukah ambil suplemen?
➡betul ke Supplemen Shaklee ni berkesan?
➡Apa bezanya Shaklee ini dengan jenama vitamin lain di pasaran?

Jawapan:
➡Pentingkah ambil suplemen?
Ya.Di masa kini,ia bukan lagi pilihan tetapi wajib ambil disebabkn sumber makanan yg kita makan seperti buahan/sayuran tidak lagi sesesegar seperti 20-30 thn yg lepas.Kebanyakannya dihasilkan melalui GMO (ubahsuai secara genetik) dan dicemari dengan baja/bhn kimia yg boleh memudaratkn kesihatan.Sumber daging  terproses spt ayam yg disuntik bhn kimia utk cepatkan tumbesaran dan byk lagi.
Jadi suplemen menyokong keperluan nutrisi tubuh dan sangat penting untuk mengisi lompong2 nutrisi dalam tubuh kita.

Ia adalah umpama makanan kpd sel kita.
Ingat ni..apabila sel sihat➡tisu sihat➡organ sihat➡sistem sihat➡ tubuh pun akan sihat juga.

Jawapan untuk soalan no.2 dan no.3 ada di bawah:
➡betul ke Supplemen Shaklee ni berkesan?
➡Apa bezanya Shaklee ini dengan jenama vitamin lain di pasaran?

Jika sebelum ini anda adalah seorang yg bersifat skeptikal ttg suplemen shaklee@anti-shaklee,ragu-ragu atau menganggap suplemen ini tidak penting maka saya YAKIN selepas anda membaca post ini,pandangan anda terhadap suplemen dan syarikat yg mengeluarkan suplemen tersebut iaitu SHAKLEE akan berubah sama sekali!

Jom tengok beberapa fakta tentang SHAKLEE sebelum meneroka lebih dalam lagi jawapan kpd ketiga-tiga soalan diatas.

Fakta#1
Shaklee adalah syarikat nutrisi pertama di dunia, sudah 60 tahun berada di pasaran dan ianya halal. 

Fakta#2
Shaklee adalah supplemen yang selamat dan semulajadi dan ianya sentiasa berkesan. Jaminan keselamatan Shaklee ini merupakan janji atau komitmen yang diberikan oleh Shaklee kepada penggunanya di seluruh dunia. 

Fakta#2
Shaklee juga telah melakar sejarah sejak tahun 1915 dengan penemuan multivitamin PERTAMA di dunia dan terus berkembang sehingga kini.

Fakta#3
Semua produk Shaklee telah melalui ujian klinikal dan keselamatan bertaraf antarabangsa dan satu-satunya suppplemen yang digunakan oleh NASA ke angkasa lepas. Shaklee juga merupakan syarikat pertama di dunia yang memperolehi pensijilan Climate Natural.

Fakta#4
Shaklee mempunya lebih daripada 100 laporan saintifik di mana sebahagian besar daripadanya diterbitkan di dalam jurnal saintifik untuk rujukan para saintis. 

LANDMARK STUDY
================
Yang paling menarik perhatian saya ialah tentang KAJIAN yg dipanggil Landmark study.

Shaklee telah bergabung dengan UC Berkely School of Public Health dalam satu kajian yang dipanggil Landmark Study untuk menilai tahap kesihatan jangkamasa panjang pengguna Shaklee.

Kajian menunjukkan mereka yang mengambil supplemen Shaklee memiliki tahap kesihatan yang lebih baik daripada mereka yang tidak mengambil supplemen langsung.Anda boleh tengok sendiri keputusan analisis graf di bawah ini.

Graf di bawah ini menunjukkan peratusan penyakit di antara ;
➡pengguna Shaklee(bar hijau)
➡pengguna supplemen jenama lain(bar merah)
➡pengguna yang tidak mengambil apa-apa supplemen(bar biru)

Dua keputusan penting kajian ini:
✔Keputusan Kajian menunjukkan mereka yang mengambil supplemen Shaklee memiliki tahap kesihatan yang lebih baik daripada mereka yang tidak mengambil supplemen langsung.

✔perhatikan bar biru dan bar merah: Daripada graf,didapati bahawa untuk kebanyakan penyakit, tidak mengambil supplemen  langsung(bar biru) adalah lebih selamat daripada  mengambil supplemen daripada syarikat lain(bar merah).

Jadi adalah penting untuk pengguna memilih supplemen yang benar-benar selamat dan berkesan dan ini membuktikan tidak semua supplemen adalah sama dan Suplemen shaklee(bar hijau) ternyata lebih baik dari suplemen jenama lain(bar merah)

Setiap hari kita akan berjumpa dengan iklan produk yang biasanya berbunyi:Berkesan dan Terbukti!, namun apakah bukti untuk menyokong dakwaaan itu?
SHAKLEE sudah ada buktinya!

Remember THIS!
CHANGING BRANDS CAN CHANGE YOUR LIFE!

With love,
Falinah.
Bellatrixfamily


For more info/order contact:
0198287830
Landmark Study Shaklee

7 comments:

  1. Saya trust produk shaklee..
    Dah 4 tahun lebih saya dan keluarga saya amalkan😍

    ReplyDelete
  2. suplemen perlu bah skrg kalau tgk lifestyle kita ni. tp jgn salah pilih suplemen. pastikan yang selamat di consume

    ReplyDelete
  3. Perlu..sebb sya tidak amlkn pemakanan sihat serta gaya hidup sihat..huhu

    ReplyDelete
  4. Landmark Study inilah yang buat saya mula business sama Shaklee.. kalau tidak sy pun tidak berani mau rekomen2 supplemen.. sebab sy bukan ahli nutrisi.. lagi2 bukan doktor.. tapi syukurlah Shaklee bagi peluang yg bagus.. skrg bukan setakat dapat belajar pasal nutrisi for free.. belajar business pun free juga..

    ReplyDelete
  5. Terperinci.. X was² guna Shaklee.

    ReplyDelete
  6. Good info. Bandig dengan suplemen lain, yg ada Landmark study ni lebih meyakinkan lagi2 findings tu macam best jak. Patutlah ramai org amalkan shaklee ni

    ReplyDelete
  7. Sngtt perlu ni ambil supplement

    ReplyDelete

Powered by Blogger.