Penyakit Bell's Palsy || Ikhtiar Pulih Dengan Vivix

Hari ini fal ingin kongsikan info tentang penyakit bell's palsy.

Penyakit Bell’s Palsy adalah satu kelumpuhan muka idiopatik (tidak diketahui punca), akibat saraf tengkorak VII (saraf muka) yang tidak berfungsi, sehingga mengakibatkan ketidakupayaan untuk mengawal otot muka pada bahagian yang terjejas.

Punca penyakit Bell’s Palsy tidak diketahui. Ia mungkin disebabkan oleh radang akibat jangkitan virus seperti Herpes yang menyebabkan saraf muka menjadi bengkak. Saraf tersebut bergerak melalui tengkorak dalam saluran tulang kecil di bawah telinga. Saraf yang membengkak dan mampat di dalam saluran tulang yang sempit dipercayai menjadi penyebab kerosakkan pada saraf tersebut.

Ada juga yang mengaitkan penyakit Bell’s Palsy dengan trauma, faktor sekeliling, emosi dan metabolik tidak stabil. Apapun, ini hanya sebahagian daripada punca yang dikenalpasti kerana punca sebenar Bell’s Palsy tidak diketahui.

Perkongsian sebenar daripada seorang pesakit Bell’s Palsy, Puan Faiza, tentang penyakit Bell’s Palsy yang dihidapi, dan tentang bagaimana beliau berikhtiar dengan suplemen Vivix Shaklee sebagai rawatan alternatif untuk penyakit Bell’s Palsy.


Bagaimana vivix membantu pesakit Bell's Palsy?
Kandungan resveratrol dalam vivix sangat berguna untuk memperbaiki sel dan dna. Dalam kes bell palsy, sel wajah individu rosak akibat daripada peradangan saraf yang berlaku. Dengan mengamalkan resveratrol, ia dapat membantu memulihkan keradangan saraf yang berlaku pada pesakit bell palsy.

Semoga perkongsian dari bekas pesakit Bell’s Palsy ini menjadi inspirasi kepada anda yang turut mengalami penyakit Bell’s Palsy agar berikhtiar pulih dengan Vivix shaklee.

Jika berminat untuk dapatkan vivix ini bolehlah hubungi fal di talian 0198287830 ya😉

4 comments:

  1. Syukur ada vivix...jom ikhtiar dgn vivix, suplemen terbaik

    ReplyDelete
  2. Tidak salah ikhtiar untuk tingkatkan kualiti kesihatan di samping dapatkan rawatan hospital

    ReplyDelete
  3. Pernah anak buah kena ni tapi masa tu blm kenal Vivix.. kalu tdk, boleh suruh dia ikhtiar dengan Vivix

    ReplyDelete
  4. Bells palsy boleh menyerang siapa2 seja .Untung ada Vivix boleh bantu kasi cepat pemulihan

    ReplyDelete

Powered by Blogger.