7 PERKARA MESTI DILAKUKAN UNTUK RAPAT DENGAN ANAK

Kadang kala semakin anak membesar, kita sebagai ibu dan ayah terlupa memberikannya belaian dan peluk cium yang sama seperti ketika mereka masih bayi. Hakikatnya anak-anak sentiasa memerlukan rangsangan tersebut untuk membesar sebagai anak yang positif.

Ciptalah sebuah ikatan kekeluargaan yang utuh dengan melakukan aktiviti yang ringkas dan menyeronokkan bersama anak-anak. Ikatan kuat yang terbina antara ibu dan ayah dengan anak sejak kecil akan terus berkekalan sampai bila-bila.
Jom kita tengok 7 perkara yang mesti kita lakukan jika inginkan anak rapat dengan kita.Fal juga turut praktikkan tips ini dan nampak kesan yang positif pada anak-anak fal.Sebagai contoh,biasanya sebelum tidur,fal akan bawa anak-anak berdoa dulu.Selepas doa,fal akan ucapkan kata-kata berikut "good night boy..i love u boy" dan anak akan turut membalas "good night ma..i love u ma"...kemudian ucapkan lagi pada anak yg kedua sampailah bongsu.
Kesemua tips ini amat mudah sebenarnya untuk dilakukan.Sesibuk manapun kita,sebagai ibubapa luangkan masa melakukan 7 perkara ini supaya anak lebih rapat dengan kita.









No comments

Powered by Blogger.