7 FAKTA MENARIK TENTANG BAYI ANDA

Begitu cepat masa berlalu,sedar tak sedar baby ian dah masuk 4 bulan 2 minggu hari ini.Seakan baru semalam melahirkannya ke dunia ini.Banyak perkembangan yang ditunjukkan oleh baby ian.Antaranya ialah apabila dibaringkan di atas perutnya, dia akan mengangkat kepala dan bahunya seberapa tinggi dan menggunakan lengannya untuk mengampu dan menahan.

Apabila baby ian dapat memegang sesuatu objek, dia akan cuba memasukkannya ke dalam mulut.Baru-baru ni fal bawa baby ian pergi bertandang ke rumah anak buah yang nenyambut chinese new year.Kebetulan ramai orang kat situ.Baby ian responsif terhadap persekitaran yang ada ramai orang dan mula menangis kurang selesa dengan keadaan tersebut.Menurut info yang fal pernah baca,sebenarnya semua perkembangan ini adalah normal bagi bayi berusia 4 bulan ke atas.
Banyak penyelidikan saintifik telah membuktikan bahawa perkembangan minda anak kita bermula sedari ia terbentuk di dalam rahim ibu dan berterusan selepas itu. Setiap bayi dilahirkan mempunyai 100 bilion neuron dalam sel-sel otak mereka. Neuron-neuron inilah yang akan berhubung antara satu sama lain dan menentukan tahap kepintaran mereka. Seiring dengan usia mereka, perkembangan tahap kepintaran semakin berbeza bergantung kepada dua faktor iaitu stimulasu dan nutrisi. Kedua-duanya memainkan peranan yang sangat penting dalam memastikan sel-sel otak mereka berhubung pada tahap paling maksimum.

So untuk kali ini fal akan kongsikan 7 fakta menarik tentang otak bayi kita.Semoga perkongsian ini membantu ibubapa lebih mengenali anak tersayang.









Ibu yang sedang hamil amat digalakkan untuk mengambil sumber makanan yang mengandungi Menurut kajian omega-3.Fal juga turut mengambilnya semasa trimester ketiga iaitu apabila otak bayi sedang terbentuk.Oleh itu fal syorkan ibu-ibu yang sedang hamil untuk turut mengamalkan suplemen ini demi untuk kebaikan bayi yang dikandung dan juga diri anda.



Hubungi fal di 0198287830 untuk konsultasi percuma dan rahsia pemakanan yang berkesan.
FB: Falinah Fazlina
FAN PAGE: KEDAI Vitamin Kuching 0198287830
SID:1070119




No comments

Powered by Blogger.