8 MASKER BUAH-BUAHAN PALING POPULAR

Hari ni fal ingin kongsikan petua kecantikan kulit iaitu Masker muka...
Tahukah anda, masker yang paling berkesan mengecilkan liang roma, menghaluskan dan mencerahkan kulit wajah agar tidak kelihatan kusam ialah masker yang di buat daripada buah-buahan.
Resepi membuat masker sangatlah mudah. Cuma perlu parut atau kisar buah-buahan dan campur dengan yogurt asli( jika ada)..ataupun campur dengan madu,kemudian ratakan pada muka. Biarkan selama 15 hingga 30 minit, kemudian barulah bilas muka dengan air yang bersih dan lap muka dengan tuala yang bersih. Fal pernah terbaca suatu artikel yang menyatakan, semakin kerap kita memakai masker buah-buahan, maka kulit kita juga akan sentiasa terasa segar, tidak kering dan kusam.

Selalunya dalam seminggu tu, fal pakai masker 2 kali sahaja.ok la kan..daripada tak rawat muka langsung. Tapi resepi masker yang fal buat lain sedikit berbanding dari resepi atas tu. resepi ada kat bawah ni. Satu adunan masker ni boleh guna untuk 2 sesi, so bolehlah simpan dalam peti sejuk.
 Diberi nama Beautyfal masker.hihi..saja2 nak bagi nama sebab yang ni fal punya version.

1 biji tomato + 1 bii putih telur + satu sudu esp + setengah biji vit c

ESP dan Vitamin C shaklee ni adalah antara set kecantikan kulit yang popular di kalangan pengguna tegar shaklee. Biasanya Fal minum segelas ESP sebagai sarapan dan makan 1 biji vitamin  C setiap hari.

Jom kita tengok 8 buah-buahan yang paling popular untuk dijadikan masker muka!Lepas ni bolehlah rajin2 buat masker muka.hihi..









Jika anda mementingkan vitamin yg semulajadi, selamat dan berkesan, semestinya anda memilih vitamin Shaklee. Hubungi saya di 019-8287830 atau follow my IG @falinahfazlina_vits jika anda memerlukan konsultasi dan rahsia pemakanan vitamin yang berkesan. 

No comments

Powered by Blogger.